zaterdag 14 juli 2012

Inpaktips.


Nu heel Nederland vakantie begint te krijgen, trekken miljoenen mensen er weer opuit. Sommige zoeken de zon op, andere gaan voor de natuur en weer anderen blijven in Nederland om hier hun vakantie te vieren. Vlak voor de reis heeft bijna iedereen wel (eens) een stress- of dilemamomentje. ''Ik heb geen ruimte meer in mijn koffer'' ''Hoe moet ik dit nog meenemen?'' ''Hoeveel onderbroeken moet ik mee?''. Hierbij tips om je koffer/tas in te pakken en te zorgen dat je ook níks vergeten bent.

1. Checklist. Ik schreef al eerder een artikel over een checklist. Klik hier om naar dat artikel te gaan. Hierin schreef ik over hoe handig een checklist kan zijn. Een checklist is een lijst met álles wat je nodig hebt/mee moet nemen/nog moet doen/etc. Zodra je iets hebt gedaan vinkt je dit af.
Begin een paar weken voordat je op vakantie gaat met deze checklist. En zodra je iets te binnen schiet dat mee móét, schrijf het er meteen bij. Al is het s'nachts of in de auto, zet het in je telefoon of schrijf het op een blaadje en zet het daarna meteen op je checklist. Zo is de kans dat je wat vergeet minimaal. Ook is een checklist handig als je weer van je vakantie naar huis toe gaat. Zo kan je kijken of je alles weer bij je hebt.

2. Indelen. Hoe moet je nou je koffer indelen?

Als eerste tip (niet voor de mensen die alleen reizen): meng de koffers. Het is mij al twee keer gebeurd dat ik naar een warm land ging, en dat mijn koffer (of die van één van de mensen waarmee ik op vakantie ging) kwijt raakte. Je krijgt je koffer gelukkig (bijna) altijd wel weer terug, maar dat duurt vaak wel een paar uur of zelfs een paar dagen. Meng daarom de koffers. Hoe? Doe verschillende setjes kleding in verschillende koffers. Doe NIET alle broeken in koffer 1, alle shirts in koffer 2 en al je ondergoed in koffer 3. Als er dan een koffer kwijt raakt, heb je alleen nog ondergoed en shirts... Meng dus verschillende SETJES. In koffer 1 vier shirts, vier broeken en vier onderbroeken, en in koffer 2 en 3 precies hetzelfde!

Als tweede tip, maak gebruik van handbagage. Wist je dat je 10 kilo handbagage grátis in het vliegtuig mag meevervoeren? Dat is best veel, dus maak daar ook gebruik van!
Als derde tip, voor de mensen die naar een warm land (en een resort) gaan, doe zwemkleding, zonnebrand en luchtigere kleding in je handtas! Dan kan je jezelf op het vliegtuig even omkleden, en zodra je bij het hotel of huis bent aangekomen meteen een duik nemen in het zwembad of de zee. Anders moet je weer in je koffers gaan lopen graaien terwijl je al bijna een zonnesteek aan het oplopen ben. Smeer jezelf météén in als je geland/aangekomen bent in, want voor je het weet ben je verbrand, zeker als je huid nog niet aan de zon in gewend. Hier meer tips om veilig te zonnen.

1 opmerking: