maandag 9 juli 2012

Anti-verveeltips bij regen.

Rain
Iedereen is op vakantie, jij als enige (nog) thuis en het regent ook nog eens... Vooral die regen is erg herkenbaar in Nederland. Om je niet te vervelen zijn hier wat tips om je ook op deze dagen te vermaken.

1. Opruimen. Ja, niet iedereen vindt het even leuk, maar het moet wel gebeuren. Geef je kamer een grondige reiniginsbeurt of ruim de zolder op.

2. Shoppen. Natuurlijk ga je niet in de regen door de stad lopen, want daarvoor zijn winkelcentra of megastores. Zoek een winkelcentrum op bij jouw in de buurt, of ga naar een groot warenhuis, bijvoorbeeld de Bijenkorf. Als het moet kan ik me hier wel een dagje vermaken. Eerst wat kleren kopen, dan lekker lunchen en dan nog even bij de meubels en muziek kijken!

3. Koken. Niets is leuker dan op een regenachtige dag koekjes bakken. Of een cake. Of je eigen verzonnen recept voor bijvoorbeeld een heerlijke taart. Expirimenteer een dagje in de keuken en voor je het weet is die saaie dag voorbij.

4. Nieuwe muziek op je iPod zetten. Altijd als ik een liedje leuk vind schrijf ik hem op een lijstje. Als ik me dan een keer verveel ga ik al deze liedjes even op mijn iPod zetten. Koop een iTunes of Spotify kaart en dowload je favoriete muziek. Kan je daarna ook weer lekker muziek luisteren en een boekje lezen.

5. Ga DIY-en. Een DIY doen is hartstikke leuk, maar natuurlijk niet als het buiten 25 graden is. Dit is typisch een regendag-activiteit. Zoek op internet een leuke DIY, of kijk bij mijn DIY's. Klik hier om de DIY van deze website te bekijken.

6. Beautybehandeling. Verzorg jezelf een heerlijke beautybehandeling die je helemaal zelf doet. Je hebt vast wel wat dingen in huis. Maak bijvoorbeeld zelf een masker. Google even en je vindt allerlei recepten hoe je zelf een masker moet maken met huis-tuin-keuken spullen!

7. Maak een uitgebreide maaltijd. Ga bijvoorbeeld een ochtendje koken en ga daarna heerlijk brunchen, of nodig familie uit en serveer een 3-gangen diner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten